Міфи про містралі: чого коштуватиме французам співпраця з Росією /Myths about Mistrals: what will cooperation with Russia cost the French?

Французька влада досі не вирішила, що ж робити з містралями, збудованими на замовлення Росії. Окремі місцеві ЗМІ прогнозують, що остаточне рішення президент Франції ухвалюватиме після 24-ї Міжнародної виставки військово-морської техніки та озброєння Euronaval-2014, яка відкривається у понеділок під Парижем.


Article from Ukrinform 25.10.2014 10:39

Французька влада досі не вирішила, що ж робити з містралями, збудованими на замовлення Росії. Окремі місцеві ЗМІ прогнозують, що остаточне рішення президент Франції ухвалюватиме після 24-ї Міжнародної виставки військово-морської техніки та озброєння Euronaval-2014, яка відкривається у понеділок під Парижем.
Французька влада досі не вирішила, що ж робити з містралями, збудованими на замовлення Росії. Окремі місцеві ЗМІ прогнозують, що остаточне рішення президент Франції ухвалюватиме після 24-ї Міжнародної виставки військово-морської техніки та озброєння Euronaval-2014, яка відкривається у понеділок під Парижем.
Посол Франції при ООН Жерар Аро вважає, що будь-яке рішення французького уряду щодо подальшої долі містралів стане для Парижа катастрофою. При відмові від продажу вертольотоносців Франція може підірвати довіру до себе як до постачальника зброї. А передача містралів Росії створить реальну загрозу для союзників французів, оскільки дане озброєння Путін зможе використати не лише проти України, а й проти європейських країн.
Міжнародні експерти застерігають Францію від повторення помилок, які вже мали негативні наслідки для її союзників. Зокрема, адмірал ВМС США Джеймс Ставрідіс і науковий співробітник Центру стратегічних досліджень НАТО Лео Мішель в одній із останніх публікацій звертаються до історії минулого століття. Під час Фолклендської війни 1982 року аргентинський пілот потопив британський міноносець ракетою Exocet, запущеною з винищувача-бомбардувальника Mirage. І ракета, і винищувач мали напис «Made in France». Рівно через чотири роки ракета класу «земля-повітря» з подібним написом збила над Лівією вже американський бомбардувальник F-111, який виконував військову місію через здійснені режимом Муаммара Каддафі теракти в Європі. Певно, що у британців та американців чудова пам'ять, тому не дивно, чому вони одними з перших закликали керівництво Франції утриматися від продажу кораблів-вбивць росіянам і, тим більше, передачі їм технології, яку використовує НАТО.
Французькі прихильники продовження військової співпраці з РФ розповсюджують міфи, згідно з якими Франція може зазнати «колосальних» збитків у випадку скасування угоди. Водночас активісти Бернар Грюа (Париж) та Дімітрій Альбі (Дублін), яких об'єднав проект «Ні містралям для Путіна» спростовують ці міфи. Коментуючи можливі репутаційні втрати Франції, які можуть позначитися на майбутньому французько-індійському контракті з постачання багатоцільових винищувачів Rafale, активісти зазначають, що Делі навряд чи апелюватиме до Парижа з таким аргументом як «російський контракт на містралі». Нагадаємо, що у Франції сподіваються підписати з Індією десятимільярдний контракт на виготовлення 128 багатоцільових винищувачів. У ньому беруть участь літаки Rafale від Dassault та Typhoon від Eurofighter.
Водночас виконання Парижем контракту щодо містралів може вплинути на військово-торговельне співробітництво між Францією та Польщею. Варшава може виключити французьких виробників зі свого списку виконавців оборонних замовлень, про що восени заявляв міністр оборони РП. За польськими контрактами французький ВПК може втратити понад 12 млрд євро. Серед можливих французьких постачальників, які підлягатимуть санкціям з боку Польщі експерти називають MBDA/Thales (контракт щодо ПРО вартістю близько 6 млрд євро).
Активісти також вщент розвіюють міф про падіння ринку заняйтості, який поширювали прихильники дотримання контракту з РФ. За їхніми словами, контракт щодо містраляів вже виконано на 80% (ведуться корпусні роботи на вертольотоносці «Севастополь»), тобто люди отримують зарплатню і працюють без зупинки. Національний фронт одіозної прихильниці Путіна Марін Ле Пен, чиї представники обіймають керівні посади в муніципалітеті Сен-Назеру (де будуються містралі) шантажують владу та місцеве населення масовими звільненнями у випадку припинення контракту. Вони називають ймовірну кількість безробітних - до 1 тис. осіб. Водночас, за оцінками профспілок, кількість завищено вдвічі, а то й утричі. Роботу можуть втратити близько 300-400 осіб, при цьому для переважної більшості це робота на неповний робочий день. Тобто для більшості так званих «безробітних» - це лише додатковий заробіток, основний вони отримують за головним місцем роботи. До того ж, суднобудівне підприємство STX у Сен-Назері не забезпечує повної занятості своїм робітникам з 2008 року, тому не вірно пов'язувати такі ризики напряму з російським контрактом.
Розвіюючи наступний міф - щодо значної суми штрафних санкцій - експерти також висловлюють цілком слушну думку. Французькі та російські «шантажисти» називають різні суми штрафів - від 951 млн євро до 12 млрд євро. Втім, експерти вважають, що французькому урядові доведеться сплатити у разі відмови у поставці «Владивостока» лише 251 млн євро штрафних санкцій. З усією суми контракту розміром 1,2 млрд євро Росія сплатила лише близько 800 млн євро, тому вартість штрафних санкцій вираховуватиметься від сплаченої суми. Звідки і випливає сума у 251 млн євро.
Водночас французька сторона вимагатиме компенсації за вже передані технології та навчання російського персоналу на верфях у Санкт-Петербурзі. Експерти називають 90 і 39 млн євро відповідно. Крім того, вони не виключають збільшення цих сум у зв'язку з форс-мажором у залежності від точної інтерпретації цього терміну. Зокрема, оголошена війна з анексією території суверенної держави та війна на сході України. Таким чином, остаточна сума повернення РФ коштів може коливатися від 951 млн до 1,051 млрд євро з вирахуванням 129 млн євро за технологію та підготовку персоналу. Така сума з урахуванням ризику на порядок більших втрат за ВТС із Польщею є вагомим аргументом для ухвалення французькою владою адекватного рішення.
Відтак усі експерти вважають, що Франції варто зголоситися на можливі пропозиції своїх партнерів та союзників і продати містралі іншому замовнику. Як приклад згадують 60-денну війну 1967 року, голи генерал де Голль наклав ембарго на постачання зброї до Ізраїлю. Франція відмовила у поставках 50 винищувачів Mirage та 12 катерів берегової охорони. Після закінчення ембарго знайшлися нові ринки. Франція змогла продати літаки в Сирію, Єгипет та інші країни. У 1977 році подібна ситуація виникла з ПАР - Франція відмовила цій країні на виконання резолюції ООН. Йшлося про поставку двох фрегатів, які пізніше були придбані Аргентиною, і та пізніше замовила третій.
Експерти називають кілька варіантів щодо можливих майбутніх власників містралів та форм врегулювання фінансових питань. Зокрема, це може бути їхній продаж, оренда або продаж у лізинг на тривалий час. Серед замовників - Європейський Союз, НАТО і Канада. Активні переговори з новими потенційними власниками містралів можуть розпочатися вже у понеділок під час Euronaval-2014.
Роман Сущенко, Париж.

Google translate:

Myths about Mistrals: what will cooperation with Russia cost the French?


The French authorities have not yet decided what to do with the Mistrals, built to order by Russia. Some local media predict that the final decision will be made by the President of France after the 24th International Exhibition of Naval Equipment and Arms Euronaval-2014, which opens on Monday near Paris.
The French authorities have not yet decided what to do with the Mistrals, built to order by Russia. Some local media predict that the final decision will be made by the President of France after the 24th International Exhibition of Naval Equipment and Arms Euronaval-2014, which opens on Monday near Paris.
French Ambassador to the UN Gerard Aro believes that any decision of the French government on the future of the Mistrals will be a disaster for Paris. By refusing to sell helicopter carriers, France could undermine its credibility as a supplier of weapons. And the transfer of Russian Mistrals will pose a real threat to the French allies, as Putin will be able to use these weapons not only against Ukraine but also against European countries.
Міжнародні експерти застерігають Францію від повторення помилок, які вже мали негативні наслідки для її союзників. Зокрема, адмірал ВМС США Джеймс Ставрідіс і науковий співробітник Центру стратегічних досліджень НАТО Лео Мішель в одній із останніх публікацій звертаються до історії минулого століття. Під час Фолклендської війни 1982 року аргентинський пілот потопив британський міноносець ракетою Exocet, запущеною з винищувача-бомбардувальника Mirage. І ракета, і винищувач мали напис «Made in France». Рівно через чотири роки ракета класу «земля-повітря» з подібним написом збила над Лівією вже американський бомбардувальник F-111, який виконував військову місію через здійснені режимом Муаммара Каддафі теракти в Європі. Певно, що у британців та американців чудова пам'ять, тому не дивно, чому вони одними з перших закликали керівництво Франції утриматися від продажу кораблів-вбивць росіянам і, тим більше, передачі їм технології, яку використовує НАТО.
French supporters of continuing military cooperation with Russia are spreading myths that France could suffer "colossal" losses if the agreement is canceled. At the same time, activists Bernard Grua (Paris) and Dimitri Albi (Dublin), who were united by the No to Mistrals for Putin project, refute these myths. Commenting on the possible reputational damage to France, which could affect the future Franco-Indian contract for the supply of multi-role fighters Rafale, activists say that Delhi is unlikely to appeal to Paris with such an argument as "Russian contract on the Mistral." It will be recalled that France hopes to sign a ten-billion-dollar contract with India for the manufacture of 128 multi-role fighters. It involves Rafale aircraft from Dassault and Typhoon from Eurofighter.
At the same time, Paris' implementation of the Mistral Treaty could affect military-trade cooperation between France and Poland. Warsaw may exclude French manufacturers from its list of executors of defense orders, as announced by the Polish Minister of Defense in the autumn. Under Polish contracts, the French military-industrial complex could lose more than 12 billion euros. Among the possible French suppliers that will be subject to sanctions by Poland, experts call MBDA / Thales (a missile defense contract worth about 6 billion euros).
Activists are also completely dispelling the myth of the falling employment market, which was spread by supporters of compliance with the contract with Russia. According to them, the contract for the Mistralians has already been fulfilled by 80% (hull work is being carried out on the Sevastopol helicopter carrier), ie people are receiving salaries and working non-stop. The national front of the odious Putin supporter Marine Le Pen, whose representatives hold senior positions in the municipality of Saint-Nazaire (where the Mistrals are being built), is blackmailing the authorities and the local population with mass layoffs if the contract is terminated. They call the probable number of unemployed - up to 1 thousand people. At the same time, according to trade unions, the number is doubled or even tripled. About 300-400 people can lose their jobs, and for the vast majority it is part-time work.That is, for most of the so-called "unemployed" - this is only additional earnings, the main they receive at the main place of work. In addition, the shipyard STX in Saint-Nazaire has not provided full employment to its workers since 2008, so it is not correct to link such risks directly to the Russian contract.
Dispelling the following myth - about a significant amount of penalties - experts also express a perfectly valid opinion. French and Russian "blackmailers" call different amounts of fines - from 951 million euros to 12 billion euros. However, experts believe that the French government will have to pay in case of refusal to supply "Vladivostok" only 251 million euros in fines. Of the total contract amount of 1.2 billion euros, Russia has paid only about 800 million euros, so the cost of penalties will be deducted from the amount paid. Hence the amount of 251 million euros.
At the same time, the French side will demand compensation for already transferred technologies and training of Russian personnel at shipyards in St. Petersburg. Experts call 90 and 39 million euros, respectively. In addition, they do not rule out an increase in these amounts due to force majeure, depending on the exact interpretation of this term. In particular, the war with the annexation of the territory of a sovereign state and the war in eastern Ukraine were declared. Thus, the final amount of the refund of the Russian Federation may range from 951 million to 1.051 billion euros minus 129 million euros for technology and training. This amount, taking into account the risk of an order of magnitude higher losses for the PTS with Poland, is a strong argument for the French authorities to make an adequate decision.
Therefore, all experts believe that France should accept the possible proposals of its partners and allies and sell Mistral to another customer. As an example, the 60-day war of 1967, naked General de Gaulle imposed an embargo on arms supplies to Israel. France has refused to supply 50 Mirage fighters and 12 coast guard boats. After the end of the embargo, new markets were found. France was able to sell planes to Syria, Egypt and other countries. In 1977, a similar situation arose with South Africa - France refused to implement the UN resolution. It was about the delivery of two frigates, which were later purchased by Argentina, and she later ordered a third.
Experts name several options for possible future owners of Mistrals and forms of settlement of financial issues. In particular, it can be their sale, lease or lease for a long time. Customers include the European Union, NATO and Canada. Active negotiations with new potential owners of Mistrals can begin on Monday during Euronaval-2014.
Roman Sushchenko , Paris.

Commentaires

Posts les plus consultés de ce blog

Polish Activists Call For Boycott Of French Arms Industry If The Mistral Is Delivered To Russia